Utazás babával?

Gyerekkorom óta rendkívül kíváncsi voltam a világra, mesenézés helyett legtöbbször más országok, földrészek élővilágáról, kultúrájáról szóló filmeket szerettem nézni. Gimnáziumi és egyetemi éveim alatt igyekeztem minden lehetőséget megragadni az utazásra, kihasználni a tanulmányaim adta lehetőségeket. Szerencsére az ezidő alatt végzett munkám is sok alkalmat adott az utazásra, így mire a húszas éveimbe léptem, már több mint 20 országban jártam. Később férjemmel osztoztunk ezen a szenvedélyen, így az sem volt kérdés, hogy az élet nem áll meg a családunk bővülésével sem.

A kislányunk érkezése után 7 héttel, amikor már úgy éreztem, nagyjából belerázódtam az anyaság szerepébe (és kitapasztaltam mi az a pár étel, amit tudok fogyasztani anélkül, hogy kislányomnak órákon át tartó hasfájást okozzak) úgy döntöttünk, a nyár utolsó napsugarait a horvát tengerparton élvezzük ki. Sosem voltunk azok a láblógatós, egész nap a parton heverészős utazók, igyekeztünk mindig is egy kis kalandot, érdekességet belecsempészni a napjainkba. Most sem alakult másképp, esténként Zadar utcáit róttuk, hazafelé pedig felfedeztük a Zrmanja folyó völgyét – és mivel babakocsit a sziklákon igen nehéz lett volna áttolni így kétség sem fért hozzá, hogy a Liliputi csatosunk lesz a legjobb barátunk. Ekkor még természetesen újszülött szűkítővel, csak rövid időket töltött benne, de még én sem voltam annyira fitt (hiába futottam a várandósságom 30. hetéig és hittem azt, hogy meg sem fog kottyani a felépülés), hogy órákat tudjunk túrázni.

Innentől nem volt megállás, pár hét múlva a szlovén Trigláv nemzetipark hegyeit és szurdokait jártuk be, majd a karácsony utáni időszakot a dél-olasz régió felfedezésével töltöttük. Csakhamar rájöttünk, hogy babakocsit teljesen felesleges magunkkal hurcibálni, hiszen túrázás közben esélytelen használni, és a legtöbb város sem alkalmas erre a macsaköves, dimbes-dombos, lépcsős utcáival, mindemellett a kislányom is hamarabb felriadt egy-egy zajra, míg a csatosunkban az igazak álmát aludta sokszor 3-4 órán keresztül bárhol is jártunk a világban.

Nem vagyok egy szégyenlős típus, de így azon sem kellett aggódnom, más országok kultúrájába mennyire fér bele nyilvános helyen szoptatni, ugyanis a hurciban ezt diszkréten és kényelmesen meg tudtam oldani – sokszor akár túrázás közben, amikor féltem, hogy ránk sötétedik ha megállok 30-40 percre etetni. Természetesen más a most már járni tudó egyévessel az utazás, mint az állandó szendergő pár hetessel. Ami például az elmúlt időszakban a legnagyobb kihívást jelentette az meggyőzni a kisasszonyt arról, hogy bizony alvás idő közeledik, ideje kicsit a járkálást és felfedezést felfüggeszteni – de szerencsére pörögjön akárhány fokozaton is, pár perc hozzám bújás és ringatás a hordozóban garantált siker a pihenésre.

Az elmúlt 1 évben 9 külföldi országot jártunk be kislányommal és ezek őszintén nem mentek volna a hurcink nélkül. Imádom, hogy mindig kéznél volt, ha a reptéren éppen elfáradt, sosem kell igazgatni, kényelmes mindkettőnknek. Nem kell kimaradnom az esti vacsikból a baráti társasággal, látom gyönyörűen kivilágítva a városokat, mert legyen bármilyen hatalmas buli és hangzavar, a lányom az igazak álmát alussza rajtam, nem kell az esti alvásidőhöz igazodni. Megmásztuk a Dolomitok pazar csúcsait, a hét hegyre épült Lisszabont és persze hazánk számtalan csodás pontját is felfedeztük.