Üzletszabályzat

1. RENDELÉS ÉS SZÁLLÍTÁS

1.1 A liliputi webáruházban történt rendelésével minden vásárló kijelenti, hogy elfogadja jelen üzletszabályzatot.
1.2 A liliputi.hu webáruházban rendelés kizárólag elktronikus úton történhet, a weboldalon található kosár használatával és a szállítási adatok (név, cím, telefonszám e-mail cím) megadásával. A megrendelést akkor tekintjük befejezettnek, ha a fizetés megtörtént.
A fizetés történhet banki átutalással, a paypal rendszerén keresztül történő bankkártyás fizetéssel, illetve utánvételes fizetéssel. Előbbi esetben a fizetést akkor tekintjük teljesültnek, amikor a megrendelt áru ellenértéke számlánkra megérkezik, második esetben, ha a paypal rendszere bennünket a fizetés megtörtéről értesít. (Mivel a paypal rendszere online, ez a gyakorlatban pár percet jelent.) Utánvét esetén pedig a csomagot átadó személynek történő készpénzes fizetés esetén.
Minden, a webáruházba beérkezett megrendelés feldolgozását követően e-mailes visszaigazolást küldünk a megrendelésről.
1.3 A liliputi.hu termékeinek szállítását országosan és nemzetközileg is a GLS Hungary futárszolgálat végzi.
Normál belföldi szállítási idő: 2-3 munkanap. Amennyiben ettől eltérő feltétellel tudjuk csak teljesíteni rendelésedet, arról a rendelést visszaigazoló automata e-mailben tájékoztatunk. A termékek rendelkezésre állásáról, illetve azok várható szállítási határidejéről a honlapunk részletes termékinformációs ablakaiban mindig találsz tájékoztatást. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy a megrendelt termékek a lehető leghamarabb eljussanak vásárlóinkhoz.
1.4 A vevő köteles a kiszállítás időpontjában a csomag sértetlenségéről megbizonyosodni. Ezt az átvételi elismervényt aláírásával elismeri.
1.5 A kiszállítás előtti napon a futárszolgálat e-mailben és sms-ben értesít a kiszállítás tényéről. Ha ennek ellenére nem sikerül a kiszállítás, 1 újbóli alkalommal próbálkozik a kiszállítással.
1.6 Az esetleges szállítási késedelemért a Liliputi Babywearing Kft.-t kártérítési kötelezettség nem terheli.

 

2. VÁSÁRLÁSI FELTÉTELEK

2.1 A vásárlást megelőzően a vevőnek pontos adatok megadásával ki kell töltenie a szállítási adatokról egy űrlapot (név, kiszállítás címe, vevő telefonszáma és e-mail címe).
2.2 Amennyiben az űrlap egy vagy több hibát tartalmaz, megkíséreljük e-mailen vagy telefonon felvenni a kapcsolatot Veled. A liliputi.hu webáruház nem tud felelősséget vállalni a hibás adatokból eredő téves teljesítésért.
2.3. A magyar nyelvű honlapon a vételár a kiválasztott áru alatt feltüntetett ár, amely forintban értendő, tartalmazza az ÁFÁ-t, azonban nem tartalmazza a szállítási 
2.4 A vevő jogosult a megrendelést követően, de még a postázást megelőzően a vásárlástól elállni. Ezt az igényét köteles e-mail-ben, az info (kukac) liliputi.hu e-mail címen jelezni. Ebben az esetben a vevőt semmilyen költségviselés nem terheli, 3 munkanapon belül visszautaljuk számára a vásárlás során számunkra átutalt összeget.
2.5 A vevő a liliputi.hu oldal alsó láblécében található Saját menüpontba a rendelésekor megadott e-mail címmel és jelszóval tud belépni, és megrendeléseinek állapotát nyomon követni.
2.6 Amennyiben a vevő megrendelését nem személyes átvétellel kérte, számlája a csomag feladásának napján elérhetővé és letölthetővé válik a Saját menüpont Számla oszlopából. (A számla megtekintéséhez szükséges, ingyenesen letölthető szoftver (például Adobe Acrobat Reader) beszerzése, telepítése és használata a vevőt terheli.)
2.7 A Liliputi Bababoltban a vásárló az alábbi termékeket jogosult egészségpénztári kártyával fizetni: Liliputi Csatos Hordozó, Liliputi Puhatalpú Cipő, Szandál, Csizma. Az alábbi egészségpénztárak által kibocsátott kártyákat fogadjuk el: OTP, AXA, MKB, K&H - Medicina. A kártyák csak márkaboltunkban használhatók, a vásárláskor a kártya tulajdonosának/kedvezményezettjének jelen kell lennie. A kártya tulajdonosának tagsági igazolvánnyal és személyigazolvánnyal kell igazolnia magát, 50.000 Ft feletti vásárlás esetén pedig telefonos azonosításra is szükség van.
2.8. A vásárló jogosult az alábbi fizetési (és átvételi) módok közül választani: utánvét, online bankkártyás fizetés, banki átutalás, személyes átvétel. Az online bankkártyás fizetés feltételeiről itt olvashatja el az OTP Bank tájékoztatóját.

 

3. CSERE ÉS VISSZAVÁSÁRLÁS

3.1 Webáruházunkban készletünk erejéig lehetőség van a méretben nem megfelelő áruk cseréjére. A cserére való igényt a vásárlónak a kiszállítást követő 14 napon belül e-mailen kell ügyfélszolgálatunkon bejelenteni. A csere történhet személyesen (ingyenesen) illetve futárszolgálat segítségével. Ez utóbbi esetén a futár kiszállítja a cserét, és egyúttal elhozza a cserélendő terméket. A csere szállítási költségét a vásárló állja, ami bruttó 1.990 Ft.-, amennyiben a csere díját a vásárló előre rendezi (banki átutalással). A csere díja (a futárnak) készpénzben rendezve: 2.290 Ft. Cserélni csak használatba nem vett termékeket tudunk! A cserélendő terméket eredeti csomagolásában és papírba vagy kartondobozba becsomagolva, megcímezve kérjük a futárnak átadni!
3.2 Vevő az áru átvételét követő 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. Az elállási jog minden használatba nem vett termékre vonatkozik - amely, minden csomagolási és termékelemet tartalmazó csomagolásban sértetlenül érkezik vissza címünkre. Az elállásra vonatkozó igényét a vevő köteles e-mailben, az info@liliputi.hu e-mail címre, határidőn belül bejelenteni. Fenti esetben a termék(ek) árát a termék(ek) visszaérkezését követő 30 munkanapon belül visszautaljuk a vevő számlájára. A visszatérítés ugyanakkor nem vonatkozik a kiszállítási költségekre, valamint a termékek visszajuttatásának költségeire, melyeket a vevőnek kell viselnie.
Abban az esetben, ha a terméket a vevő használatba vette, és nem tudja hiánytalan csomagolásban, sérülésmentesen a liliputi.hu webáruház részére visszajuttatni, fenntartjuk magunknak visszavásárlás mérlegelésének jogát.
3.3 Egyes termékeinkre 30 napos visszavásárlási garanciát adunk. Az ilyen termékek esetén lehetőséget biztosítunk a termék kipróbálására, de csak abban az esetben tudjuk a visszavásárlási garanciát érvényesíteni, amennyiben a terméket rendszeres használatba még nem vettétek. Ez az extra garancia minden más feltételben egyezik az előző pontban leírtakkal.
3.4 Egyes kifutó (és ezen oknál fogva akciós) termékek cseréjére és 14 napon túli visszavásárlására nem tudunk lehetőséget biztosítani.

 

4. GARANCIA ÉS SZAVATOSSÁG

4.1 A garancia sarkalatos pont vásárláskor. Internetes vásárlás esetén a garanciális problémák kezelése ugyanolyan gördülékenyen történik, mint személyes vásárlásnál. A Liliputi kizárólag kiváló minőségű, környezet- és bababarát termékeket forgalmaz. Saját gyártású termékeink magas szintű minőség-ellenőrzésen esnek át. Természetesen a legjobb minőségű termékeknél is előfordulhat probléma. Minden ilyen esetben gyorsan és szakszerűen járunk el, a hatályos jogszabályoknak megfelelően, melyről alább tájékozódhat.
4.2 A probléma jellegét tekintve alapvetően két féle lehet:
4.2.1. Javítható hiba: Ebben az esetben a terméket a szakműhelyünkben a lehető legrövidebb idő alatt megjavítjuk, vagy alternatívaként más szakműhelyben javíttatjuk. A javított terméket személyesen az üzletünkben veheti át, vagy kérés esetén a saját költségünkön visszajuttatjuk a vásárlóhoz.
4.2.2. Nem javítható hiba: Ebben az esetben a hibás árut vagy kicseréljük, vagy a vételárat visszafizetjük. Vásárlóink dönthetik el, hogy melyik megoldás kedvezőbb számukra. A csere minden esetben azonos méretre és típusra vonatkozik. Kivételt képez ez alól minden olyan eset, amikor nem tudjuk biztosítani az azonos modell cseréjét (pl.: kifutó modellek).
4.3 A nem egyértelműen eldönthető, vagy vitás esetekben, amennyiben a vásárló nem ért egyet álláspontunkkal) a vásárló kérheti a forgalmazót, hogy az a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségtől szakvéleményt kérjen. A vásárlást követő első 6 hónapban az eladó vizsgáltatja be a terméket, ezt követően a vásárló vizsgáltathatja be. A további ügyintézést és azt, hogy kit terhel az eljárás költsége, a szakvélemény megállapítása határozza meg.
4.4 A Liliputi Bababolt és Webáruház az általa forgalmazott valamennyi termékre fél év szavatosságot vállal. A forgalmazott termékekre vonatkozó hatályos reklamációs jogszabály a következő:

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

 

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hatálybalépésével összefüggő átmeneti és felhatalmazó rendelkezésekről szóló 2013. évi CLXXVII. törvény 66. § (4) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 73. § s) és w) pontjában meghatározott feladatkörömben eljárva, az egyes miniszterek, valamint a Miniszterelnökséget vezető államtitkár feladat- és hatásköréről szóló 212/2010. (VII. 1.) Korm. rendelet 12. § a) pontjában meghatározott feladatkörében eljáró közigazgatási és igazságügyi miniszterrel egyetértésben a következőket rendelem el:
1. § (1) E rendeletben foglaltakat kell alkalmazni, ha a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog hibája miatt a fogyasztó a Polgári Törvénykönyv szerinti kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt (a továbbiakban: szavatossági igény) vagy jogszabály alapján őt megillető jótállási igényt (a továbbiakban: jótállási igény) érvényesít.
(2) E rendelet vállalkozásra vonatkozó szabályait a Polgári Törvénykönyv szerinti termékszavatossági igény érvényesítése esetén a dolog gyártójára is megfelelően alkalmazni kell.
2. § Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása e rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. A fogyasztó hátrányára eltérő szerződési kikötés helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
3. § (1) Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. Ha a vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, köteles felhívni a fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének - a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló - módjára. (2) A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja.
4. § (1) A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti
a) a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,
b) a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,
c) a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,
d) a hiba bejelentésének időpontját,
e) a hiba leírását,
f) szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá
g) az (5) bekezdés szerinti eset kivételével a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.
(2) Ha a vállalkozás szavatossági vagy jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni.
(3) A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. Bővebb információk az Európai Bizottság által üzemeltetett Online vitarendezési fórumról, melyet azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban itt találhatóak, vagy érdeklődni lehet az onlinevita@bkik.hu e-mail címen.
(4) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
(5) Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is - öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót. (6) A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
(7) A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.
5. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
6. § (1) Kijavításra vagy - a 4. § (5) bekezdése szerinti esetben - a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében kell átvenni, amelyen fel kell tüntetni a) a fogyasztó nevét és címét, b) a dolog azonosításához szükséges adatokat, c) a dolog átvételének időpontját, továbbá d) azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti. (2) Az (1) bekezdésben előírtak a szavatossági vagy jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.
7. § (1) Ha a fogyasztó kijavítás iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál kívánja érvényesíteni, a javítószolgálat köteles a vállalkozást haladéktalanul értesíteni a jótállási igény bejelentéséről. (2) A javítószolgálat a kijavítást az 5. §-ban előírtak betartásával köteles elvégezni. (3) A javítószolgálat a kijavítás iránti jótállási igény intézésekor a 6. § (1) bekezdésében foglaltak megfelelő alkalmazásával köteles eljárni.
8. § (1) A 4-6. §-ban, valamint a 7. § (2) és (3) bekezdésében foglalt rendelkezések megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint. (2) Az (1) bekezdésben megjelölt rendelkezések a fogyasztóvédelemről szóló törvény alkalmazásában fogyasztóvédelmi rendelkezések.

A meghibásodott árut kérjük, tiszta állapotban, a hiba első jelekor juttassa vissza márkaboltunkba. Túlhordott, koszos termék leadása esetén (higiéniai okok miatt) garanciális kifogásával gyárunk érdemben nem tud foglalkozni, a fent leírt állapotban visszahozott termékeket gyárunk nem tudja javításra átvenni. Garancia/szavatossági igény az alábbi esetekben nem érvényesíthető:

- Számla hiányában
- Garanciális időn túl bejelentett igény
- Természetes elhasználódás miatt
- Természetes, nedvesség hatására történő színengedés vagy színkopás
- Talp kopása viselés következtében
- Külső fizikai behatás (kúszás-mászás, motorozás, stb.)
- Beázás (kivéve, ha a termék vízálló)
- Olyan termékekre, melyeken nem látszik a tisztítási útmutatóban feltüntetett ápolás minimális jele.

5. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

Nem tudunk felelősséget vállalni az alább felsorolt esetekben, bármilyen okból is következtek be:
- Bármilyen működési hiba az internetes hálózatban, ami megakadályozza a liliputi.hu webáruház akadálytalan működését és a vásárlást.
- Bármilyen programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei.
- Vis maior esetén vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az irányítása alatt áll.

 

6. SZEMÉLYES ADATOK

6.1 A vásárlók személyes adatainak felhasználása az Adatvédelmi törvény hatályos szabályozásának értelmében történik. Minden résztvevőnek joga van elérni, helyesbíteni vagy törölni bármely, akár az összes általa megadott információt.
6.2 A liliputi.hu webáruház a vásárlók adatait a szerződés teljesítése, a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja, azokat harmadik személy részére hozzáférhetővé nem teszi.
6.3 A liliputi.hu webáruház a vásárlók e-mail címét a liliputi.hu által összeállított hírlevél címzettjeként felhasználhatja. A hírlevélről való leiratkozás minden hírlevél végén elérhető linken keresztül, illetve a vásárló felénk történő egyértelmű jelzése alapján történik. A liliputi.hu a vásárló e-mail címét harmadik fél számára hozzáférhetővé nem teszi.
Jelen üzletszabályzatban nem szabályozott rendelkezésekre a Ptk. rendelkezései az irányadóak.


Tisztelettel,
Liliputi.hu csapata

 


Frissítve: 2016.05.31.