Liliputi óriás lesz – A Boom Magazinban szerepeltünk

Egészen kivételesen most nem anyasággal, kisbabákkal, hordozással foglalkozó újságban írtak rólunk, hanem a Boom Magazinban, ami vállalkozásokkal, inspiráló üzleti modellekkel, történetekkel foglalkozik. Így került képbe a Liliputi, hiszen nagy utat jártunk már be, amire ők is felfigyeltek. Erről az útról mesélt a magazinnak Walger Eszter és Farnadi Péter, a Liliputi megálmodói, tulajdonosai. Mutatunk a beszélgetésből 1-2 részletet.

Walger Eszter és Farnadi Péter

Walger Eszter és Farnadi Péter a Liliputi alapítói (Kép forrása: Birta Photo)

Saját bevallásuk szerint a kezdetektől fogva kedvelik a járatlan utakat. Walger Esztert és Farnadi Pétert kislányuk születése inspirálta arra, hogy hagyják ott alkalmazotti állásukat, s vállalkozzanak. Babahordozók készítésével kezdték 2008-ban a Liliputi Babywearing Kft.-ben, ma pedig már több tucat termékkel vannak jelen a hazai és a külföldi piacon. Nettó árbevételük az elmúlt hat évben több mint háromszorosára nőtt, aminek nagyobb részét immár az export biztosítja. Mindketten közgazdászok, ennek ellenére pályájuk elején egyikük fejében sem fordult meg a vállalkozás gondolata. Amikor családot alapítottak, akkor merült fel, hogy valami újat kellene keresniük, ami szülőként is biztosítja számukra azt, hogy többet tudjanak foglalkozni gyermekükkel. Induláskor a lakásukban, egy szekényben működött a cég, csak online, és kizárólag egyéni vásárlóknak forgalmazták a termékeiket.

A kislányuk mezítláb tanult meg járni, és biztosítani akarták számára, hogy továbbra is így tudjon közlekedni. Akkor a mainstream ortopéd irányzat az volt, hogy olyan magas szárú cipőben kell a gyerekeket járni tanítani, amely tartja a bokát. Ők azonban kételkedtek ebben. Gyorsan körülnéztek, és azt látták, hogy Nyugat-Európában már nem ilyen egyértelmű az álláspont, sőt inkább átfordul abba az irányba, hogy minél szabadabban kell hagyni a lábat. Komoly traumát okozott, amikor előálltak saját kínálatukkal, hiszen sokan ódzkodtak a puhatalpú cipőktől. “De szerencsénk volt, mert mellénk állt a hazai gyermekortopédiai progresszív irányzatot képviselő dr. Lengyel Zuszsanna. Az ő támogatásával és ajánlásával rövid időn belül népszerűek lettek ezek a termékek.”- foglalta össze a Liliputi cipők történetét Eszter. Az orvosi ajánlás fontos volt, mert hitelessé tette a puhatalpú cipőket, és egyúttal felkavarta a szakmai állóvizet a magyar gyermekortopédiában.

Liliputi Bababolt Budapesten

Eszter és Péter a budapesti Liliputi Bababoltban (Kép forrása: Birta Photo)

A termékeik – a cipők, a kabát, a hordozók és kiegészítők (táska, övtáska és pelenkázó) – teljes kollekciót alkotnak, egységes designnal. Aztán ahogy növekedett a cég, úgy kiszervezték, professzionálisabb alapokra helyezték a tervezést is. Fontos és vonzó jellemzője a termékeiknek, hogy a design és a funkció együtt jelenik meg bennük, s hogy minden bedolgozott alapanyag – biopamut, ökotextil, bőr – a lehető legjobb minőségű.

A teljes cikket a Liliputi sikersztoriról itt olvashatod el.

Forrás: Boom magazin

Hozzászólások

Hozzászólások

Hogy tetszett?